bukan cinta biasa

Kepada Ayah Yang Dihormati

In Uncategorized on Oktober 22, 2008 at 11:45 pm

Pada tahun 2006 bulan mac, doktor memberitahu bahawa ayah saya ada barah perut. Saya meningati berasa sedih sekali Saya masih ingat betapa sedihnya hati selepas menerima berita itu. Ayah saya sudah kemelut ketika kami terdapat mengetahui keadaannya. Tetapi dia sangat garang berani. Ayah saya masih berkejar berkerja dan membawa kami berjalan-jalan. Kami tahu ayah sangat sakit tenat tetapi dia tidak hendak kami membinbangkannya bimbang kerananya. Keadaan ayah saya menyedihkan hati saya. Saya berdoa ayah saya akan pulih tetapi Tuhan tidak mengdengar dengar permohoan permintaan saya. Ayah yang dihormati meninggal pada tahun 2006 bulan ogos.


gambar ini diambil tiga bulan sebelum ayah saya meninggal


gambar ini diambil satu minggu sebelum ayah saya meninggal

Hari ini, saya tidak berasa sedih sekali begitu sedih kerana saya tahu walaupun ayah saya tiada lagi di dunia, dia sentiasa menjengukkan saya.

  1. I am sorry to learn about this and the caption was the first thing I read before checking. I was stunned for a few moments could not do much.

    Shall come back to your blog.

    You are as strong as him…..Best regards

    cikgu

  2. 1. Saya masih ingat betapa sedihnya hati selepas…

    2. terdapat > mengetahui

    3. garang > berani

    4. berkejar is to chase u mean bekerja

    5. sakit > tenat

    6. membimbangkannya is to make him worry > bimbang kerananya. (worried because of him)

    7. mengdengar dengar

    8. permohonan = application; u mean permintaan (request)

    9. tidak berasa sedih sekali > tidak berasa begitu sedih

    terima kasih
    cikgu

Tinggalkan Jawapan

