bukan cinta biasa

Conjuctions

In Uncategorized on Oktober 8, 2008 at 5:42 pm

1) Antara-between
Saya menaiki kapal terbang pergi ke London yang jalanan Singapura antara London tentang tiga belas jam.

2) Dengan-with
Guru memarahi Ali kerena kerana dia bercakap dengan Rahman sangat kuat bercakap dengan sangat kuat bersama Rahman.

3) Dari-hingga-from to
Ramai orang suka pergi ke pasar dari pukul pagi enam enam pagi hingga pukul pagi sembilan sembilan pagi kerana sayur-sayuran di situ paling segar.

4) Semasa-during/while
Saya suka minum secawan susu panas semasa saya akan sebelum saya tidur.

5) Sehingga-from (today onwards)
Sehingga Isnin ini, mereka boleh datang pejabat saya mengumpulkan mengambil bukunya.

Other Words:

1) Sekitar-around
Sekitar lapan ratus empat puluh dua ribu pelancong pergi ke Singapura dari bulan Januari hingga bulan Ogos tahun ini.

2) Sedang-while (doing something)
Jangan menyampuk sedang orang berkacap!

Tempat Kegemaran Sayang

Pada tahun lepas, saya dan kawan baik saya, Diana, telah pergi ke Europe Eropah untuk kelepasan bercuti. Setelah kami masing-masing kehilangan seseorang orang yang disayangi, kami bercadang untuk pergi melancong agar dapat menenangkan fikiran dan kekusutan jiwa. Kami bertegas bersetuju pergi ke London, Paris, Amsterdam, Geneva dan Rome. Selama Dalam perjalanan itu, Saya jatuh cinta bersama mencintai dengan London.

London ada banyak tempat tarikan. Seperkara itu, seni binaan bangunan Inggeris arsitektur sangat cantik. Kami melawati roda raksasa “London Eye, bangguan jam Big Ben dan musium ragu-ragu lilin “Madam Tussade”. Di dalam musium, kami menggergaji ramai orang termasyhur menlihat banyak patung masyhur dan mengambil gambar foto bersama foto bersama-sama. Saya menyukai tinggal kediamannya di dalam London. Semasa saya di situ, saya mendaji menemui kawan ramai orang Inggeris yang perama sekali. London sudah menjadi tempat kegemaran saya. Saya berharap boleh akan pergi ke London pada masa depan.

  1. 1. Combine sentence 1 as one sentence

    2. kerana (spelling)

    3. bercakap dengan sangat kuat bersama or kepada Rahman

    4. pagi enam > enam pagi same for 9 o’ clock

    5. sayur-sayuran (di situ )…

    6. semasa saya akan…sebelum saya tidur.

    7. mengumpulkan > mendapatkan or mengambil

Tinggalkan Jawapan

