bukan cinta biasa

57,000 Penumpang Terkandas

In Uncategorized on September 28, 2008 at 1:17 am

1) Khidmat: serve
Per- khidmat-an: service

2) Rosak: damaged
Ke-rosak-an: the damage

3) Lalu: after
Lalu-an: direction passage

4) Siasat: investigate
Siasatan: investigation

5) Jalan: walk
Per-jalan-an: journey

Kegemaran barang saya Barang kegemaran saya
Kegemaran barang saya Barang kegemaran ialah tangan telefon saya telefon bimbit saya. Saya mempunyai sebuah Nokia 6300. Saya membeli telefon itu sebagai hadiah hari jadi saya yang kedua puluh tahun lalu. Saya tersayang telefon itu kerana Telefon tersayang saya ada banyak penerangan penting di dalam telefon. Penerangan penting itu termasuk pesanan yang dihantar oleh rakan-rakan saya. Saya tidak berubah telefon jika ialah merosak Saya tidak akan menukar telefon ini walaupun ia rosak.

  1. laluan = passage
    Barang kegemaran saya (structure)
    …telefon bimbit saya
    Telefon tersayang saya ada banyak…
    Saya tidak akan menukar telefon ini walaupun ia rosak.

    cikgu

  2. cancel : Kegemaran barang in the paragraph

Tinggalkan Jawapan

